Best Research and Experimental Psychology colleges in California 2024

Best Research and Experimental Psychology colleges in California for 2024

University of Southern California offers 1 Research and Experimental Psychology, Other degree programs. It's a very large, private not-for-profit, four-year university in a large city. In 2022, 19 Research and Experimental Psychology, Other students graduated with students earning 19 Doctoral degrees.

University of California-Davis offers 1 Research and Experimental Psychology, Other degree programs. It's a very large, public, four-year university in a small suburb. In 2022, 924 Research and Experimental Psychology, Other students graduated with students earning 924 Bachelor's degrees.

University of California-Irvine offers 3 Research and Experimental Psychology, Other degree programs. It's a very large, public, four-year university in a large city. In 2022, 451 Research and Experimental Psychology, Other students graduated with students earning 435 Bachelor's degrees, 10 Doctoral degrees, and 6 Master's degrees.

University of California-Merced offers 3 Research and Experimental Psychology, Other degree programs. It's a medium sized, public, four-year university in a outlying rural area. In 2022, 193 Research and Experimental Psychology, Other students graduated with students earning 187 Bachelor's degrees, 4 Doctoral degrees, and 2 Master's degrees.

San Francisco State University
San Francisco, CA

San Francisco State University offers 1 Research and Experimental Psychology, Other degree programs. It's a very large, public, four-year university in a large city. In 2022, 1 Research and Experimental Psychology, Other students graduated with students earning 1 Master's degree.

Image by Amerique

University of California-Riverside offers 3 Research and Experimental Psychology, Other degree programs. It's a very large, public, four-year university in a large city. In 2022, 602 Research and Experimental Psychology, Other students graduated with students earning 578 Bachelor's degrees, 13 Doctoral degrees, and 11 Master's degrees.

University of California-Berkeley offers 3 Research and Experimental Psychology, Other degree programs. It's a very large, public, four-year university in a midsize city. In 2022, 371 Research and Experimental Psychology, Other students graduated with students earning 344 Bachelor's degrees, 21 Doctoral degrees, and 6 Master's degrees.

Azusa Pacific University offers 1 Research and Experimental Psychology, Other degree programs. It's a medium sized, private not-for-profit, four-year university in a large suburb. In 2022, 5 Research and Experimental Psychology, Other students graduated with students earning 5 Master's degrees.

Occidental College
Los Angeles, CA

Occidental College offers 1 Research and Experimental Psychology, Other degree programs. It's a small, private not-for-profit, four-year university in a large city. In 2022, 39 Research and Experimental Psychology, Other students graduated with students earning 39 Bachelor's degrees.

California State University-San Bernardino offers 1 Research and Experimental Psychology, Other degree programs. It's a large, public, four-year university in a midsize city. In 2022, 5 Research and Experimental Psychology, Other students graduated with students earning 5 Master's degrees.

Find local colleges with Research and Experimental Psychology majors in California

List of all Research and Experimental Psychology colleges in California

University of Southern California Logo University of Southern California Los Angeles, CA
University of California-Davis Logo University of California-Davis Davis, CA