Best Electrical and Electronics Engineering colleges in Los Angeles 2024

Best Electrical and Electronics Engineering colleges in Los Angeles for 2024

University of Southern California offers 3 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a very large, private not-for-profit, four-year university in a large city. In 2022, 304 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 249 Master's degrees, 37 Doctoral degrees, and 18 Bachelor's degrees.

Image by @with_jiyoung

University of California-Los Angeles offers 4 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a very large, public, four-year university in a large city. In 2022, 325 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 141 Bachelor's degrees, 138 Master's degrees, and 46 Doctoral degrees.

Image by @pinzhen13

California Institute of Technology offers 4 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a small, private not-for-profit, four-year university in a midsize city. In 2022, 42 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 15 Bachelor's degrees, 15 Master's degrees, and 12 Doctoral degrees.

University of California-Irvine offers 3 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a very large, public, four-year university in a large city. In 2022, 138 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 79 Bachelor's degrees, 43 Master's degrees, and 16 Doctoral degrees.

California State Polytechnic University-Pomona offers 2 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a very large, public, four-year university in a large suburb. In 2022, 122 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 108 Bachelor's degrees, and 14 Master's degrees.

Image by Summum

California State University-Long Beach offers 2 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a very large, public, four-year university in a large city. In 2022, 147 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 125 Bachelor's degrees, and 22 Master's degrees.

Image by Jack Miller

California State University-Fullerton offers 2 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a very large, public, four-year university in a large suburb. In 2022, 92 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 65 Bachelor's degrees, and 27 Master's degrees.

Loyola Marymount University
Los Angeles, CA

Loyola Marymount University offers 2 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a large, private not-for-profit, four-year university in a large city. In 2022, 14 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 12 Bachelor's degrees, and 2 Master's degrees.

Image by Cbl62

California State University-Northridge offers 2 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a very large, public, four-year university in a large city. In 2022, 103 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 78 Bachelor's degrees, and 25 Master's degrees.

California State University-Los Angeles offers 2 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a very large, public, four-year university in a large city. In 2022, 68 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 52 Bachelor's degrees, and 16 Master's degrees.

List of all Electrical and Electronics Engineering colleges in Los Angeles

University of Southern California Logo University of Southern California Los Angeles, CA
University of California-Los Angeles Logo University of California-Los Angeles Los Angeles, CA
California Institute of Technology Logo California Institute of Technology Pasadena, CA