Best Electrical and Electronics Engineering colleges in California 2024

Stanford University
Stanford, CA
Image by @kaiii_e

Stanford University offers 5 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a large, private not-for-profit, four-year university in a large suburb. In 2022, 206 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 96 Master's degrees, 67 Doctoral degrees, and 43 Bachelor's degrees.

University of California-Berkeley offers 3 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a very large, public, four-year university in a midsize city. In 2022, 833 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 528 Bachelor's degrees, 251 Master's degrees, and 54 Doctoral degrees.

University of Southern California offers 3 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a very large, private not-for-profit, four-year university in a large city. In 2022, 304 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 249 Master's degrees, 37 Doctoral degrees, and 18 Bachelor's degrees.

Image by @with_jiyoung

University of California-Los Angeles offers 4 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a very large, public, four-year university in a large city. In 2022, 325 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 141 Bachelor's degrees, 138 Master's degrees, and 46 Doctoral degrees.

Santa Clara University
Santa Clara, CA

Santa Clara University offers 5 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a medium sized, private not-for-profit, four-year university in a midsize city. In 2022, 12 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 12 Bachelor's degrees.

Image by @pinzhen13

California Institute of Technology offers 4 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a small, private not-for-profit, four-year university in a midsize city. In 2022, 42 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 15 Bachelor's degrees, 15 Master's degrees, and 12 Doctoral degrees.

University of California-Santa Barbara offers 3 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a very large, public, four-year university in a midsize suburb. In 2022, 154 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 68 Bachelor's degrees, 49 Master's degrees, and 37 Doctoral degrees.

University of California-Davis offers 3 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a very large, public, four-year university in a small suburb. In 2022, 163 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 94 Bachelor's degrees, 50 Master's degrees, and 19 Doctoral degrees.

University of California-San Diego offers 3 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a very large, public, four-year university in a large city. In 2022, 283 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 218 Bachelor's degrees, 49 Master's degrees, and 16 Doctoral degrees.

University of California-Santa Cruz offers 3 Electrical and Electronics Engineering degree programs. It's a large, public, four-year university in a small city. In 2022, 71 Electrical and Electronics Engineering students graduated with students earning 40 Bachelor's degrees, 25 Master's degrees, and 6 Doctoral degrees.

Find local colleges with Electrical and Electronics Engineering majors in California

List of all Electrical and Electronics Engineering colleges in California

Stanford University Logo Stanford University Stanford, CA
University of California-Berkeley Logo University of California-Berkeley Berkeley, CA